fredag 6. august 2010

Mimring ved assosiasjon (25.Feb.10)





Nå for tia går The Road på kino. Denne har jeg veldig lyst til å se, fordi jeg leste boka i fjor! jeg leste den under mitt opphold på Island, da ble jeg helt oppslukt av historien. På Island ble jeg av alle ting veldig betatt av amerikanske pannekaker til lunsj, men i går spiste jeg norske pannekaker med bacon og sukker til middag. Sukkeret var nylig kjøpt og lagt over i en splitter ny sukker-holder fra Kremmerhuset.
Kremmerhus får meg til å tenke tilbake til turer til Gamle hvam, med sukkertøy i papir, og kanskje en vaffel på siden. Ved en klassetur til Gamle Hvam da vi var ganske unge, trodde vi at det var en låvenisse oppe bak noen utstillingstraktorer og diverse utstyr inne i låven. Låvenisser får meg til å tenke på "på låven sitter nissen" sangen, som vi lekte og spilte på øvelser med tut & kjør da man var ganske liten.
På tut & kjør spilte søsteren min i forestillingen laget fra Løvenes konge, jeg derimot misunte henne ganske, fordi vi små var kledd ut som katter og sang om "jeg er katten Josefine, som bor i det hvite(peke ut i lufta) hus". En annen sang om katter er "Lille kattepus, hvor har du vært" - som jeg husker at flere sang til meg da jeg var liten, spesielt mormor, kjempekoselig! Mormor og Beste har et rufsehode av en hund som heter Laika, hun er en blandingshund, og et underbitts-sjarmtroll (+ litt gal)

I dag er Kjerstin veldig mimrete og random, så det så.

Ingen kommentarer: