fredag 6. august 2010

Forelesning (7.jan.10)

Greit nok, første forelesningen dette semesteret, og det er i markedsføring? Thanks a bunch, cruel world. Men heller dette temaet på dag 1 enn dag 2, den første dagen etter ferie (i mange tilfeller også etter helgen), vet kroppen rett og slett ikke helt hva den skal gjøre av seg, den har ikke skjønt at den sto opp tidlig med under 6 timer søvn (for hvem klarer å legge seg til en fornuftig tid dagen før, sier jeg bare). Så jeg håper bare sterkt at forelesningen er ferdig før kroppen klarer å ta igjen hodet.

I markedsføringsboka står det mange steder at produsenter skal kunne lage produkter som kundene ønsker eller trenger, ikke å lage et random produkt og så bruke alle virkemidler som er mulig for å selge det produktet til folk som ikke trenger det. - Hvorfor er jeg ikke 100% enig med dette? For det er vel fortsatt mange bedrifter som ikke har lest pensumboka mi, tror jeg. Jeg har generelt aldri vært så glad i produkter som blir prakka på deg hvor enn du går (Elixia, blodsugere, jeg ser på dere), men likevel er jeg utrolig glad i å prøve ut nye produkter med shiny ny emballasje og ny smak. Jeg er muligens ikke så glad i prinsippene bak å selge et produkt, fordi jeg er et veldig godt eksempel på en meget lettlurt kunde? Busted.

En del randomme bilder som ikke har noe med saken å gjøre:











Ingen kommentarer: