lørdag 12. februar 2011

Magasindesign, skoleoppgave

"Aaah, så det er SÅNN det føles å være fornøyd med en oppgave." -var det første som kom ut av munnen min etter jeg hadde gjort presentasjonen av dette designet. Vi hadde en tverrfaglig oppgave med Tekst&Medier + Redaksjonelt Design, hvor vi skulle ha utgangspunkt i en skoletur til VG sine kontorer der de skulle snakke til oss om iPad og det nye konseptet VG har laget til iPad, VG+ (som jeg var for syk til å bli med på). Vi skulle skrive en passende kronikk/kommentar til dette, med valgfri vinkling. Teksten skulle så brukes til å lage et magasinoppslag med alle tilhørende elementer (kolomnetittel, sitat, 2-4 bilder, billedtekst osv.). Jeg brukte aaaaalt for lang tid på teksten, siden jeg ikke klarte å bestemme meg for hva jeg egentlig syntes om saken, for det er vanskelig når du faktisk ikke har prøvd ut det du skal skrive om! Men i 11. timen ble teksten ferdig, og designet kunne begynne å ta form. Ironisk nok er jeg langt mer fornøyd med designet enn jeg er med teksten, selv om tidsfordelingen ble omtrent 20/80. Jeg ble veldig glad over tilbakemeldingen jeg fikk muntlig om både teksten og oppslaget, jeg ble rett og slett temmelig stolt. Det er godt å føle at man får til noen oppgaver iblant!





Trykk for å forstørre.


Credits:
Tekst og oppslag: Kjerstin Asak
Tittelfont: Bebas Neue
Bildet av iPaden: Elmundotech

Ingen kommentarer: